Hallo Zuid- Afrika! - Reisverslag uit Grabouw, Zuid-Afrika van Linda Berg - WaarBenJij.nu Hallo Zuid- Afrika! - Reisverslag uit Grabouw, Zuid-Afrika van Linda Berg - WaarBenJij.nu

Hallo Zuid- Afrika!

Blijf op de hoogte en volg Linda

10 Augustus 2013 | Zuid-Afrika, Grabouw

Lieve familie, vrienden en andere nieuwsgierige aagjes!
Hier mijn tweede blog.. Dit is inmiddels dag 3 dat ik deze blog typ en in Zuid- Afrika ben. Woensdagochtend om kwart voor 12 zijn mijn ouders, broertjes en ik naar het vliegveld in Dusseldorf gegaan om mij weg te brengen. Zoals gezegd zal ik om 15:35 u de lucht ingaan met Laura. Op het vliegveld had ik met Laura afgesproken en die hadden we al vrij snel gevonden. Hier hebben we een drankje mee gedronken en 45 minuten van te voren kwam het echte afscheid. Met traantjes gingen Laura en ik door de douane. Natuurlijk was er met mijn handbagage weer het een en ander aan de hand. Mijn laptop moest uit de koffer en mijn schaar (die was ik vergeten in mijn grote koffer te doen, maar die mocht uit verbazing toch mee, hihi). Bij de paspoortcontrole kwamen Laura en ik al de andere 3 studenten van de groep tegen. Wij zouden met z'n 5en tegelijk vliegen, alleen niet naast elkaar zitten, dat zat ik alleen met Laura. Het vliegtuig was best luxe; we konden veel films kijken; muziek luisteren; spelletjes spelen; onbeperkt drinken en redelijk goede maaltijden eten. Dus we kwamen de eerste gedeelte van de vlucht wel makkelijk doorheen. In Dubai moesten we 4 uur wachten. Dit hadden we dan ook met z'n 5en gedaan. We hebben wat drinken gehaald en veel gekletst met z'n 5en. Dus de tijd ging ook aardig snel. Om 03:50 u (Nederlandse tijd 01:50) gingen we weer vertrekken. Dit stuk van de reis zat ik meer tegen op. Het enige voordeel is dat het nacht was en we konden slapen. Maar dat werd mij totaal niet gegund, hihi. Om 4 uur 's nachts kregen we al het ontbijt en rond half 9 's ochtends de lunch. We hebben tijdens het eerste gedeelte ook dezelfde lunch gekregen. Het was allemaal wel te eten, maar de tijdstippen waren een beetje raar. De reis liep op rolletjes, want we waren netjes op tijd geland. We konden gelukkig ook snel de koffers ophalen en mijn god, ze waren er allemaal!! En toen stond daar Karin op ons te wachten. We hebben daar 1,5 uur gewacht op 2 andere studenten en toen zijn we met een paar auto's en een busje naar een groot winkelcentrum gegaan om dikke dekens en boodschappen te halen. Want wat was het hier koud... De winterjas ging bij velen al meteen aan.. Tenslotte werden we afgezet door Paddy (een andere begeleider) en zagen we voor het eerst ons huis. Het zag er allemaal netjes en erg luxe uit (zoals jullie ook kunnen zien op het filmpje). We hebben eerst wat gegeten en toen zijn we foto's gaan ophangen samen en de tassen gaan uitpakken. Het werd kouder en kouder, naarmate het later werd. Ik zat er die avond ook best doorheen: ik had het koud, was erg moe en we zaten in een vreemd huis. De foto's ophangen met z'n 2en, het muziekje en de eerste nacht met z'n 2en op de grote kamer slapen heeft erg geholpen. Wél met 2 lage kleding en 2 dekens en we hadden het nog koud... hihi. Maar we waren zo moe dat we goed de nacht zijn doorgekomen. De wekker ging om kwart voor 8, omdat we kwart over 9 werden opgehaald door Paddy. Paddy stond uiteindelijk 9:45 u voor ons huis met het busje (we konden dus meteen wennen aan de Zuid- Afrikaanse mentaliteit, hihi). We hebben nog heerlijk 's ochtends in het zonnetje ontbeten en verder was het de hele dag ook mooi weer. We hebben de auto's opgehaald en toen was het zover... Linda moest aan de linkerkant rijden. Maaaar het valt zo erg mee!! Ik ben er inmiddels na 1,5 uur rijden al aan gewend. We zijn met z'n 7en weer naar het grote winkelcentrum gegaan en hebben daar heerlijk geluncht en nog een keer boodschappen gedaan. En toen mocht ik weer lekker een uurtje scheuren van Kaapstad naar Grabouw.. Heerlijk! En wat is die weg ertussen apart; het ene moment krottenwijken; het ander moment rijdt je de berg op en weer af en zie je nog meer bergen en mooie dingen....
Maar het besef is nog steeds niet helemaal aanwezig. Het lijkt nog steeds een vakantie van 4 weken of zo?! Gisteravond hebben we trouwens ook met z'n 14en gegeten in ons huis (de andere 2 hadden het smsje net te laat gelezen helaas; 5 van de 16 woont namelijk in Grenadedal, nog een uurtje verder van kaapstad en dus 1 uurtje van Grabouw). Het was hartstikke leuk en ik denk dat we veel met elkaar gaan optrekken! Ook voor het avondeten is onze 3e huisgenoot aangekomen; ook met haar zal het goed komen!
Vandaag hebben we een braai (bbq op het Zuid- Afrikaans) bij Paddy met de hele groep en verder proberen wij wat boodschapjes te doen en te relaxen in de zon. Morgen zijn de plannen om naar Gordon's Bay te gaan, daar zijn de walvissen en dolfijnen te vinden. Het is nu helemaal de tijd om ze te kunnen zien, dus de plannen zijn om die kans te pakken met z'n allen!
Vanaf maandagochtend tot zondagavond hebben we introductieweek. Wat daar precies de bedoeling van is, is nog steeds onbekend, maar ik laat het allemaal over me heen komen. Het volgende weekend wordt het in ieder geval méér teambuildigsactiviteiten met verschillende dingen en buiten slapen (kouuuuudd... hihi).
Maar ik heb er veel zin in!!
Sorry, voor deze lange blog, maar ik kan aankomende dagen waarschijnlijk niks van me laten horen, dus hier moeten jullie het even meedoen.
Hopelijk is het daar nog lekker weer en genieten jullie allemaal nog van jullie vakantie?!
O ja, het adres is het bekend voor geïnteresseerden, hihi. De post komt trouwens niet altijd aan en het duurt gemiddeld 12 dagen voordat het hier is.
Esmeralda Villas
Gardinia Avenue
Grabouw, 7160

Tot de volgende blog!
Veel liefs -x-

  • 10 Augustus 2013 - 17:39

    Leonie Vermaas:

    Aah, leuk geschreven! Kijk uit naar je volgende verhaaltje:)
    Have fun! Xxx

  • 11 Augustus 2013 - 10:50

    Nienke Zegers:

    Ah fijn om te lezen dat je vlucht goed is gegaan! Geniet ervan. Ook moest ik nog zeggen dat je paddy de groetjes moest doen van naomi haha. Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 10 Juli 2013
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 4235

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2013 - 17 Januari 2014

Stage in Zuid- Afrika

Landen bezocht: