Bye bye Nederland, tot in 2014! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Linda Berg - WaarBenJij.nu Bye bye Nederland, tot in 2014! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Linda Berg - WaarBenJij.nu

Bye bye Nederland, tot in 2014!

Blijf op de hoogte en volg Linda

06 Augustus 2013 | Nederland, Nederland

Lieve familie, vrienden en andere nieuwsgierige aagjes!
Hier is ie dan, mijn eerste blog!
Inmiddels nog één dag te gaan en het vliegtuig met mij erin vertrekt naar Zuid- Afrika. Om precies te zijn morgen (woensdag 7 augustus) om 15:25 u vanaf Düsseldorf. Ik heb tijdens de vlucht een tussenstop in Dubai waar ik 23:55 u zal arriveren. Daar moet ik tot 03:50 u wachten (waar het trouwens ongeveer 40 graden is :-o) en dan ga ik verder tot aan Capetown. Hier zal ik om 11:40 u arriveren. Reken maar na, dat is ongeveer 20 uur... Ik weet nu al, wat zal ik blij zijn als mijn beentjes de grond aanraken van Zuid- Afrika!! Want wat heb ik veel gedaan qua voorbereiding voor Zuid- Afrika; visum regelen, (verplichte) cursussen volgen, achter verzekeringen aan, etc.
Pff, hoe verzinnen ze het allemaal zeg, vooral als het gaat om dat *** visum. Hoeveel documenten je daarvoor moet inleveren om uiteindelijk een visum te kunnen ontvangen, is gewoon belachelijk en dan al helemaal als ze ook nog 750 euro borg vragen wat je contant moet meenemen naar de ambassade in Den Haag en het bij terugkomst uit Zuid- Afrika ook weer moet ophalen en dus weer contant meekrijgt.......
Maargoed, dit alles heb ik er natuurlijk voor over, want ik ga gewoon vanaf morgen 5 maanden en 10 dagen naar Zuid- Afrika. YOLO!
Ik woon om precies te zijn in het plaatsje Grabouw, wat ongeveer 1 uur reizen van Kaapstad ligt. Ik woon daar met Laura de Ronde die ook Toegepaste Psychologie studeert. Met Laura ga ik ook morgen gezellig de lucht in. Vanaf oktober heb ik ongeveer contact met haar en het klikt al heel leuk! Dus dat komt denk ik wel goed! We zijn ook van plan om samen een reis van ongeveer 3 weken te maken op het einde van 2013. Hoe en wat precies, dat zien we daar wel.
Er gaan totaal 16 studenten van de HAN van Nijmegen naar Zuid- Afrika en één daarvan van mijn opleiding Toegepaste Psychologie en dat is Laura dus. Ik woon verder ook met een Duits meisje die Maatschappelijk Werk en Dienstverlening studeert en die een héél jaar blijft (respect!). Haar heb ik een paar keer gesproken, maar intensief contact nog niet. Maar ik weet zeker ook dat komt goed. De anderen heb ik ook al ontmoet, want er werd voor ons een bijeenkomst georganiseerd ongeveer 1 à 2 maanden terug om elkaar alvast te leren kennen. Ook daar in Zuid- Afrika hebben we het 2e weekend een teambuildingsweekend met allerlei spannende activiteiten. Super vet!! Verder hebben we de eerste week ook andere introductieactiviteiten, maar wat dat precies is, weet ik niet precies en dat lezen jullie in mijn volgende blog. Ook zal ik foto's/filmpje maken van mijn huis en het uitzicht en dit plaatsen in mijn volgende blog...

Ik heb 2 afscheidsfeestjes gehad; één met de meidengroep van de middelbare school en de ander gisteravond met mijn 'losse' beste vriendjes. Beide avonden waren echt súper. Echt het kon niet beter! Vanacht lag ik dan ook half 7 in bed, omdat op mijn uitnodiging stond: 'Het eindigt pas als we in staat zijn om afscheid te kunnen nemen....' Dit nam iedereen heerlijk letterlijk, haha. Als het aan mij lag, zaten we hier nog steeds, want ik ga mijn lieve familie en vriendjes wel missen, hoor.. Echt nogmaals super bedankt lieve mensen voor ALLES. Want wat ben ik ook ongelofelijk verwend.. Maar ik ga maar eens alles inpakken, want dat loop ik al dagen uit te stellen...

Jullie zien snel mijn volgende blog als ik in Zuid- Afrika ben.

Heel veel liefs en negerzoenen van Linda

Ps. Leuk, dat jullie mij volgen!!

  • 06 Augustus 2013 - 14:00

    Christel Verkroost:

    Lieve Lin,

    Wat leuk om je eerste blog te lezen!
    Ik ga je zeker volgen (als nieuwsgierig Aagje ;).
    Bij deze alvast een hele goede reis gewenst en een hele fijne tijd in Zuid-Afrika!
    We gaan je missen....
    Liefs Christel X

  • 06 Augustus 2013 - 17:38

    Anne:

    Lieve Linda,

    Wat heerlijk dat het nu dan toch echt gaat beginnen!!!
    We wensen je een fantastische reis en een onwijs goede tijd daar toe!
    Geniet met volle teugen en natuurlijk gaan we je volgen......veels te benieuwd :)!
    Heel veel liefs, Johan en Anne.

  • 06 Augustus 2013 - 19:42

    Lydia De Jager:

    Lieve Linda,

    Vanuit onze vakantie bestemming willen wij jou een goede reis en stage periode wensen.Ik had je nog gebeld en ingesproken voordat wij weg gingen en hoop dat je dat gehoord hebt.
    Fijn om ook op deze manier nog even contact te hebben. Geniet van de komende tijd, wij gaan je volgen en hopen mooie verhalen te horen als je terug bent.

    Liefs, Hans en Lydia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 10 Juli 2013
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 4232

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2013 - 17 Januari 2014

Stage in Zuid- Afrika

Landen bezocht: