Sometimes I want to stop the time! - Reisverslag uit Grabouw, Zuid-Afrika van Linda Berg - WaarBenJij.nu Sometimes I want to stop the time! - Reisverslag uit Grabouw, Zuid-Afrika van Linda Berg - WaarBenJij.nu

Sometimes I want to stop the time!

Blijf op de hoogte en volg Linda

22 Oktober 2013 | Zuid-Afrika, Grabouw

Hoi hoi lieve mensen,

Dit is alweer blog nummer 6 en in deze blog wil ik jullie eerst graag laten weten over de grote reis die ik ga maken in de laatste maand van mijn verblijf in het verre Afrika.
Woensdag 18 december gaan Laura en ik met nog ongeveer 20 andere reizigers en een aantal begeleiders met een bus via Zuid- Afrika, naar Namibië, Botswana en Zimbabwe. Deze reis zal duren tot donderdag 9 januari! In deze 3 weken gaan we sowieso 2 stammen ontmoeten (om een idee te krijgen, kijk dan 'De Groeten uit de Rimboe', haha), naar de Victoria Falls (bekende watervallen in Zimbabwe), naar een woestijn, op safari en nog veel meer…… Het meeste van de tijd slapen we in tenten en dat zal plaatsvinden of op een berg, in de wildernis of in de middle of nowhere. Seriously, dit wordt denk ik de meest bijzondere reis uit mijn leven tot nu toe!! Wat het waarschijnlijk ook bijzonder zal gaan maken is dat we hier zijn tijdens de kerst en oud & nieuw. Deze feestdagen zullen er totaal anders uitzien dan dat ik ze normaal vier, want de feestdagen zullen gevierd worden met de 2 verschillende stammen en daarnaast is het hier dan 'zomer'! Wauw!!
En als kers op de taart, sluiten Laura en ik de laatste 3 dagen van de reis met z'n 2en af. Deze zullen eerst nog 2 extra dagen bij de Victoria Falls plaatsvinden om daar nog de extra activiteiten die hier beschikbaar zijn, uit te kunnen voeren. Daarna vliegen we vanaf dat punt naar Johannesburg om daar nog één dag en één nacht te verblijven. Dit natuurlijk wel in een ''veilige'' buurt, want Johannesburg is over het algemeen te gevaarlijk om heen te gaan. En dan is het helaas het einde van de reis en vliegen we vanaf Johannesburg naar Kaapstad en komen we de avond vóór mijn verjaardag thuis.
In de volgende dag, wanneer ik jarig ben, heb ik ook al zin! Mijn 20e verjaardag zal dus ook voor het eerst in de zomer en in Zuid- Afrika plaatsvinden!

Dat alvast over de grote reis en mijn verjaardag. Deze activiteiten klinken nog ver weg, maar de tijd gaat hier enorm snel… En dat is soms zelfs frustrerend, haha. Ik heb gewoon vaak met andere mensen de neiging om op de 'stop'- knop te drukken! Want ik zit verdorie al over de helft van mijn stage en ben over 3 maanden alweer thuis……
Sommige studenten uit de groep gaan zelfs vóór kerst al naar huis en dat betekent dat over ongeveer 1,5 maand er al voor het eerst afscheid genomen moet worden, omdat zij vanaf het begin tot aan ongeveer de 20e van december ook een grote reis gaan maken. Aan dit afscheid zie ik nu al tegen op! Hier denk ik liever nog niet aan. En dus is het plan om de aankomende weken nog meer (als het kan) van de gezelligheid te genieten! Er staan nog genoeg plannen voor in de weekenden, dus dat zal helemaal goed komen, denk ik!

En over de afgelopen weken is niet heel veel bijzonders te melden, want de stage bevalt nog steeds erg goed en is het elke dag weer afwachten hoe druk ik het zal hebben. Dit heeft soms wel wat, dat je helemaal blanco naar stage gaat en maar ziet wat je die dag te wachten staat. Aan de andere kant soms wel frustrerend als er helemaal niks van de dag doorgaat en je eigenlijk beter thuis kon blijven. Het te laat komen, het vaak niet aanwezig zijn en overal achteraan moet blijven gaan, dat zijn dingen wat ik niet ga missen van Zuid- Afrika, haha. Wat ik wel ga missen is: dat iedereen enorm vriendelijk is, vraagt hoe het met je gaat, je als familie ontvangt en allemaal knuffelt. En ook de meer relaxte manier van leven. Hiermee bedoel ik dat ze hier niet zo zijn van de strakke planningen en wel zien wanneer ze wat doen.
Dit laatste heeft me trouwens wel al veranderd. Ik merk zelf dat ik wat minder controle over dingen wil hebben, wat minder plan, me om veel minder dingen druk kan maken en flexibeler ben geworden. Het komt er dus op neer dat ik ook relaxter ben geworden en dus meer aan het genieten ben! Tja, waar je mee omgaat, wordt je mee besmet, hè, haha! Ook krijg ik dit terug van de groep en zien ze dat ik goed in me vel zit! En dat is ook zeker waar, want ik voel mij ontzettend gelukkig! De afgelopen paar weken ben ik totaal op mijn plek en wil ik voorlopig nog niet naar huis! Er is nog genoeg dingen te leren, te zien en wil ik ook de groep nog niet missen.

En wat betreft het weer. Dat ziet het er steeds beter uit. Al zijn de verschillen tussen sommige dagen wel groot, want bijvoorbeeld afgelopen zaterdag heb ik de hele dag in de zon gelegen en de zondag regende het de hele dag en was het ook best koud. Hierdoor en door de sterke wind zijn de activiteiten niet door gegaan van afgelopen weekend. Wel jammer, maargoed dat halen we in een ander weekend wel in!
De afgelopen weekenden is robbeneiland bezocht en zijn de Lion's Head en de Tafelberg beklommen. Dat zijn echt dingen die per se gedaan moeten worden en dus kunnen we die weer afstrepen van ons TO DO- list. Ja…. we zijn goed bezig! Daarnaast was het ook zeker de moeite waard, want het uitzicht die we daar hadden, was enorm mooi!!
Waarschijnlijk zal aankomend weekend Kaap de Goede Hoop en Cape Algulhas (het zuidelijkste puntje van Zuid- Afrika) van mij zijn, haha!

Maar lieve mensen, ik ga helaas niet op de verzoekjes in om het mooie weer naar jullie toe te zenden…. Ik moet namelijk nog de gemiste zomerweken in Nederland inhalen, haha!
Als kleine goedmaker zal ik duimen voor een droge en zachte herfst en ook alvast een milde winter!

Ik ga het hierbij laten. Ik beloof om jullie op de hoogte stellen als ik weer nieuws heb!
Tot dan!

Liefs Linda

  • 22 Oktober 2013 - 15:49

    Wilma:

    Whahaha, "om een idee te krijgen, kijk dan De Groeten uit de Rimboe" Ik ben benieuwd naar de foto's die komen gaan en zal ze vergelijken

  • 04 November 2013 - 22:42

    Lydia De Jager:

    Lieve Linda,

    Langs deze weg wil ik laten weten dat ik je niet ben vergeten.
    Je verhalen moet ik nog verder lezen en dan hoop ik een beeld te krijgen hoe het gaat.
    Ik wens je nog een fijne tijd en geniet ervan.

    Liefs, tante Lydia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 10 Juli 2013
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 4223

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2013 - 17 Januari 2014

Stage in Zuid- Afrika

Landen bezocht: